Klassieke musici: denk niet langer in geld, in ideeën

Klassieke musici: denk niet langer in geld, in ideeën


Het publiek voor klassieke muziek neemt al 20 jaar met 1% per jaar af. Structureel. Dat betekent dat  sinds 1992 al 1/5 van de toeschouwers is verdwenen, zonder dat er iets ander voor in de plaats is gekomen. Volgens Johan Idema, strateeg en schrijver van een nuttig boek over nieuwe methodes voor oude muziek, heeft de sector het helemaal aan zich zelf te danken.

In een samenwerkingsproject met de vrienden van wecross interviewde het Cultureel Persbureau een aantal sprekers, gurus en oudgedienden die op het Congres Podiumkunsten de bobo’s en marketeers onderwezen in een nieuwe toekomst.  We stelden ze allemaal dezelfde vraag in het begin, en iedereen was het ermee eens, dat de kunstsector een deel van de ellende van het kabinet Rutte aan zichzelf te danken had. Hun antwoorden blijven boeien.

De andere interviews vindt u hier

Johan Idema vindt u hier:

Studie 468x60

Categorie